Comerț internațional. Fără strategii de hedging, pierderile generate de riscul valutar pot fi majore
Evoluția semnificativă a cursului valutar și a inflației riscă să afecteze semnificativ afacerile companiilor din domeniul comerțului exterior, arată o analiză Moneycorp. Schimburile valutare, fluctuațiile majore din piață, comisioanele pentru plățile internaționale sau lipsa unei strategii de hedging pot costa scump o companie, avertizează experții, într-o analiză privind evoluția comerțului exterior al României în ultimii 10 ani.
Într-un mediu economic plin de provocări, companiile românești din domeniul comerțului exterior trebuie să își ia măsuri pentru acoperirea riscului valutar.
‘’Operațiunile de import generează costuri financiare adiționale semnificative, pe lângă cele de bază precum bunurile și transportul lor. Schimburile valutare, fluctuațiile majore din piață, comisioanele pentru plățile internaționale sau lipsa unei strategii de hedging poate costa scump o companie. Optimizarea acestora trebuie să fie în prim-plan.’’ afirmă Claudiu Ghebaru, Senior Dealer Moneycorp.
,,În ultimii 8 ani, leul s-a depreciat cu 10% față de Euro, iar în 2019, avem deja încă un minus de 3%. Un instrument financiar de tip contract forward încheiat la începutul anului, cu decontare la 3 luni, ar fi acoperit în întregime această depreciere și ar fi limitat pierderile cauzate de volatilitatea din piață la ~1.25% în medie (1.4% pe Euro și 0.95% pe Dolar)’’, declară expertul.
Un alt exemplu îl reprezintă comisioanele bancare plătite de importatori. ,,La 83 de miliarde de euro importuri, comisioanele au ajuns, probabil, la 48 milioane de euro, estimând aici doar comisionul la plată și excluzând alte costuri, precum cele generate de intermedierea interbancară, comisioanele de urgență, eliberare swift-uri, etc. În 8 ani, costurile se ridică la minimum 350 milioane de euro. Astfel de costuri puteau fi reduse semnificativ prin contractarea unor servicii specializate’’, spun experții Moneycorp.
,,Asigurarea competitivității în sectorul comerțului exterior ține, astfel, și de predictibilitatea costurilor de fiananțare, inclusiv acoperirea riscului valutar. Este esențial ca firmele românești să folosească strategii de optimizare a costurilor, așa cum sunt cele dezvoltate de Moneycorp’’, a mai spus acesta.
Moneycorp este una dintre cele mai mari companii specializate în schimburi valutare și plăți internaționale. Compania a câștigat, în acest an, premiul Best Money Service Provider în cadrul ceremoniei anuale World Banking Awards din Londra.